saggi e saggistica

ESSAYS BY NARRATTIVA

Narrattiva boast among its works also the realese of some small in-depth essays on his published games themes, either in the form of chapters and additional notes present only in the Italian edition of the games, either in the form of collections of speeches by various authors, published during the convention “InterNosCon”, about game, emotions and storytelling’s themes, and how these elements are often intertwined.

Molti dei nostri giochi contengono al loro interno approfondimenti sul tema e sull’ambientazione del gioco, o sulla letteratura di riferimento. Contengono riflessioni, cenni storici, persone, dettagli. Per esempio, Spione contiene un capitolo dedicato alle opere e alla vita di John le Carré, e Kagematsu contiene un appendice (realizzata appositamente da Narrattiva per l’edizione italiana) con note storiche sul Giappone nell’epoca in cui il gioco è ambientato. Questi giochi, quindi, oltre a rappresentare un’occasione per stare fra amici e divertirsi, aiutano a entrare meglio nell’atmosfera di gioco per creare storie più avvincenti e permettono di approfondire determinanti eventi o aspetti della passato e di arricchire le proprie conoscenze.

Questi piccoli approfondimenti presenti nei manuali vengono scritti in alcuni casi direttamente dall’autore o sono comunque presenti già nell’edizione originale, mentre in altri casi sono commissionate da Narrattiva ad esperti italiani. Nel caso invece dei volumi realizzati appositamente per le Internoscon, con approfondimenti sui giochi in generale, si opera attraverso dei call for papers: un metodo utilizzato on-line o durante un congresso per raccogliere articoli e informazioni, a cui partecipa chi ha qualcosa di interessante da dire su quel particolare tema.

INTERNOSCON

InterNosCon is the most important Italian convention dedicated to the innovative role-playing games; is an event organized to bring together all the players of the new indie games, like those made by Narrattiva. It is a gathering of players for players. Not a market fair with sales stands, but a quiet space where you find and play with old and new friends.

It borns from the desire to share, play, discuss, get together all those who share a passion for the role play, particularly for those games meant to create and live stories. The fellowship is part of the experience for all 2-3 days of the event, that meant to be primarily a time to meet and socialize.

At each Internoscon it is made a “call for papers” for in-depth articles about games in general, related to a specific theme different every year, which are then collected in data volumes to each participant and then made available to the public.

Look at the Internoscon web site and Facebook page.

[product_carousel type=”latest” cat=”saggi”]